Elvia ansvarar för att nästan två miljoner människor i Oslo, Innlandet, Akershus och Østfold har el i vägguttaget. Elvias elnät täcker hela 50 000 km2 vilket motsvarar ett område något större än Danmark - som skall fungera 24 timmar om dygnet, 365 dagar om året.
Detta ställer extrema krav på tillgänglighet och rutiner och med Any4m's plattform har Elvia skapat ett fantastiskt och detaljerat ledningssystem som speglar hur de faktiskt arbetar och innehåller all information de anställda behöver oavsett om de sitter inne på kontoret eller arbetar ute på fältet.
Any4m har hjälpt Elvia med processutveckling, förbättringar och att arbeta mer systematiskt med Ledningssystemet. Enkelheten i verktyget gör att Elvia kan välja att göra vissa processer mer övergripande och vissa mer i detalj i väldigt många nivåer. Det är alltid en avvägning, hög detaljnivå innebär mer underhåll, men kan vara korrekt om du tittar på detaljerade ändringar av en process, samtidigt ger det mindre nytta i förhållande till att ge en snabb översikt. Med Any4m kan Elvia vara helt flexibla beroende på process.
- Ökad användarvänlighet och översikt
- Lägre kostnader
- Mer processorienterad verksamhet
- Tydlig äganderätt till dokument
- Minskat beroende av IT-kompetens
Kristofer Dæhlin, Seniorrådgivare Kvalitet, på Elvia berättar:
“Anledningarna till att vi valde Any4m är många, men den sömlösa integrationen med Office 365 var väldigt viktig för oss. T.ex. hanteras alla våra styrande dokument nu enkelt via Sharepoint med dess erkända metodik för versionshantering, godkännande, sök och underhåll. Dessutom är systemet väldigt flexibelt och användarvänligt vilket gjorde att vi faktiskt kunde konvertera relativt snabbt och enkelt från vårt gamla ledningssystem som fanns uppdelat på två betydligt äldre plattformar. ”
“När vi behövde uppdatera vårt ledningssystem föll valet på att helt byta ut två äldre plattformar och istället implementera Any4m's low-code plattform.”
Elvias ledningssystem är tillgängligt för alla anställda i företaget och en naturlig ingång till verksamhetens styrdokumentation. Det är också portalen för access till aktuell information och de viktigaste processerna i företaget.
Elvia arbetar kontinuerligt med utveckligen av sitt ledningssystem och prioritet ligger idag, efter sammanslagningen av två företag, främst på användarvänlighet, kvalitetsinnehåll och att processerna faktiskt stämmer överens med hur de verkligen arbetar.
Nästa steg för Elvia är förbättrade dashboards för en än snabbare överblick. Kopplingarna till Teams kommer också utökas och så även integrationer med andra befintliga system för projektimplementering. Det pågår också ett konstant arbete gällande att helautomatisera processer för effektivisering och ökad korrekthet. Elvia är också en aktiv användare när det kommer till Any4ms produktutveckling och hoppas således på att än fler liknande företag börjar använda Any4m så att alla tillsammans kan etablera ett mer levande användarforum som gör att alla gemensamt både kan se nya möjligheter samt bidra till vidareutvecklingen av plattformen.